כל אחת מהקבוצות מביאה את הסיפור שלה בדרך הנכונה לה ואין דרכה של האחת זהה לשנייה. כשמביטים ביצירות האמנות, כשצוללים אל הביוגרפיות של האמנים ושל המקומות השונים, מזהים ייחודיות לצד נקודות מפגש של סיפורים. מעשה זה "מזרים מים חדשים" הן ביוצרים והן בקהל, ומחזק את המרקם הקהילתי.

נהר מעדן - עמק חפר

נהר מעדן - עמק חפר

תכנית 'נהר מעדן' נולדה במסגרת בית מדרש לאמנים של זית - זהות יהודית תרבותית בעמק חפר. קבוצה שפועלת כבר למעלה מחמש עשרה שנים, ומקיימת תהליכים של לימוד, מחקר ויצירה אמנותית. אמנים ואמניות שמבקשים להעמיק ולהתבונן אל הסיפור האישי של כל אחד ואחת מהן ועל הסיפור החברתי הרחב . מאות מבקרים הגיעו לתערוכה ולערבי השיח שקיימנו במסגרתה. לאט לאט מבלי שצפינו, החל להרקם סיפור שסך חלקיו כדול מהשלם.

להמשך קריאה
נהר מעדן - חולון

נהר מעדן - חולון

"הבט– עיר לפניך" כך כתב חיים חפר, במקמה על העיר חולון . מילים אלה, שנבחרו כשם לתערוכה המסכמת של מיזם 'נהר מעדן' בעיר חולון , מתארות במידה רבה מסע בו קבוצת אמניות התכנסה אחת לשבועיים במשך שישה חודשים להביט על העיר על הקהילה בה הן חיות ויוצרות. להביט עליה במבט חדש, אחר להביט בה מתוך חיבור לסיפור החיים האישי שלהן.

להמשך קריאה
נהר מעדן - מ.א. מנשה

נהר מעדן - מ.א. מנשה

מיזם נהר מעדן במועצה האזורית מנשה, נולד מתוך רצון ליצור קבוצת אמנים עמיתים שיפעלו במרחב האישי כמו גם במרחב הציבורי. קבוצה שתעורר שיח חברתי - קהילתי, כזה שמחובר למקום ולזמן ותשלב בעשייה שלה את הקהילה המקומית המגוונת.

להמשך קריאה
נהר מעדן - כפר קרע

נהר מעדן - כפר קרע

כפר קרע הוא יישוב ערבי בן 250 שנה, השוכן במשולש, בקצה הדרומי של ואדי עארה (או נחל עירון). קבוצת האמניות שהחלה את מיזם נהר מעדן בינואר 2023, מונה 7 נשים. חלקן מכפר קרע, חלקן מישובים ערבים אחרים במשולש. נשים צעירות ומבוגרות, חלקן אמהות, סבתות חלקן עדיין סטודנטיות - קבוצה רב גילאית.

להמשך קריאה
פרדס חנה כרכור

פרדס חנה כרכור

יש המכנים את פרדס חנה - כרכור, "מושבת האמנים" אבל לא רק אמנים יש במושבה הזו המנסה בעידן של פיתוח, צמיחה ובנייה לשמור על ציביון כפרי – קהילתי. אוכלוסיית היישוב מגוונת למדי, ומורכבת מעולים חדשים מחבר העמים ומאתיופיה, לצד ייקים ועולים ותיקים מפולין ומרוקו. ערב רב של שפות, ותרבויות. הנושא המרכזי בה עוסקת הקבוצה בשנה זו היא "ויאמר" - שפות האדם.

להמשך קריאה