נהר מעדן - כפר קרע

כפר קרע הוא יישוב ערבי, בן 250 שנה, השוכן במשולש, בקצה הדרומי של ואדי עארה (או נחל עירון). 

קבוצת האמניות שהחלה את מיזם נהר מעדן בינואר 2023, מונה 7 נשים. חלקן מכפר קרע חלקן מישובים ערבים אחרים במשולש. נשים צעירות ומבוגרות, חלקן אמהות, סבתות חלקן עדיין סטודנטיות - קבוצה רב גיאלית. 

כבר בתחילת הדרך  בקשו המשתתפות להניח במרכז השיח את שאלת מעמדה של האשה הערבית בכלל ומעמדן של נשים אמניות בפרט, ומתוך כך  לצאת ולעסוק בנושאים נוספים שהם חלק מהביוגרפיות האישיות של האמניות וחלק מהביוגרפיה החברתית הרחבה של החברה הערבית בישראל 2023.

ד"ר נאילה חלס - אמנית בעצמה ומנחה שותפה לקבוצה בכפר קרע מעידה:

"נהר מעדן מייצג עבורי חלק מראייה רחבה המבקשת לספר ולחזק את סיפורן של נשים, אמניות בחברה הערבית ולא רק. ביטוי של מחאה על המציאות שבה הן חיות ואתה הן מתמודדות.  המיזם נותן הזדמנות לשיח פנימי, כמו גם פתיחת דלתות לשיח זה כך שיצא החוצה מחוץ למפגשים . 

 אנחנו משתמשות בשפת האומנות, שפה  שחוצה את הגבולות הרגשיות,  עבור המשתתפות ועבורי מסע זה מהווה  השראה להמשיך בדרך ולשבור את המחסומים גם עבור האמניות  המנוסות וגם עבור אלה שהן בתחילת הדרך.  

מנחות: ד"ר נאילה תלס, עדי נחשון 

מיזם נהר מעדן - בכפר קרע, החל לפעול בינואר 2023 מתוך  שיתוף פעולה עם אמנה כנען מנהלת עמותת "למענך למודעות". והודות לווג' סידאוי שמלווה אותנו לאורך הדרך.

לתיק עבודות מתוך מיזם 'נהר מעדן' כפר קרע 2022